מתיחת פנים: 9 עובדות על חוטי הפלא

ללא הזרקת חומרי מילוי וללא ניתוח, צמח לו הטרנד הכי חם בעולם האסתטיקה: מתיחת פנים בעזרת "חוטי הפלא". מהם "חוטי הפלא"? כיצד מתבצע התהליך? ואיך משמרים את התוצאות?
1
מהם "חוטי הפלא"?
קיימים שלושה סוגי חוטים. הסוג הראשון - חוטים קוריאניים, שהם הכי עדינים - ולכן הם משמשים כמניעה בלבד, לעור פנים צעירות, כשעוד אין נפילה. ניתן להשתמש בין 30 חוטים ל-300 חוטים בטיפול. הסוג השני - חוטים מארה"ב, שכוללים קונוסים. מדובר בחוטים ארוכים, שמספיק זוג אחד כדי "להרים" אזורים שונים בפנים, למשל: קמט בצידי האף, חלק תחתון של פני הצוואר ואת אזור הגבות. הסוג השלישי - חוטים מגרמניה, שנקראים 'אפטוס', זהו הסוג החזק ביותר - והוא כולל זיזים נפתחים, דו צדדיים, החוטים מוכנסים לתוך השומן התת עורי והגוף בונה את הרקמה מסביב לחוט. הזיזים הללו נפתחים בתוך שומן התת עורי, כמו מטריה, ומאפשרים למתוח את העור בכיוון הרצוי. החוטים הקוריאניים נמסים תוך 7 חודשים וחוטי האפטוס תוך שנה ו-8 חודשים.
2
האם החוטים בטוחים לשימוש?
חוטים נמסים אלה משמשים כבר 100 שנה את אנשי הרפואה, בניתוחי לב, בכירורגיה ובאופן כללי. חשוב לציין כי השיטה פועלת בארץ, באישור משרד הבריאות.
3
כיצד זה מתבצע בפועל?
מכניסים את החוטים בתוך השומן התת עורי, הזיזים נפתחים בתוך רקמת השומן - פעולה המרימה את העור לכיוון הרצוי. בנוסף לכך, העור מייצר מחדש קולגן ואלסטין; ובאופן מידי, רואים תוצאות של חיזוק העור והחלקת הקמטים. כעבור זמן מסוים כשהחוטים נמסים נותרת הרקמה שנבנתה סביב החוטים. החוטים הנמסים מוחדרים באמצעות מחט מאוד זעירה. הרופא המבצע את ההליך מותח את החוטים בעדינות, בכיוון הדרוש, כך שהחוטים נתפסים ברקמה - וגורמים להרמה של העור, למיצוקו ולטשטוש הקמטים.
4
כיצד יודעים באיזה חוטים לבחור?
עושים זאת בהתאם למצב העור, עומק הקמטים ומצב "נפילת" הפנים. כך מחליטים לגבי כמות החוטים, באיזה אזור של הפנים להתמקד ומהו סוג החוטים שיש להשתמש בו. למשל חוטים קוריאניים - ניתן להחדיר כ-30 חוטים לאזור הרצוי והם יכולים למנוע את נפילת הפנים, חוטים אלה מומלצים לפנים צעירות. חוטי אפטוס, ה"עבים" יחסית, יותאמו למצב בו הקמטים עמוקים, או כאשר יש "נפילה" בולטת של עור הפנים. הפעולה נעשית בהרדמה מקומית ונמשכת כרבע שעה. עקב מידותיה הזעירות של המחט, לא תורגש הדקירה במגע עם העור. תהליך בניית העור מתחיל כעבור שבועיים, מרגע החדרת החוטים. את התוצאה האופטימלית ניתן לראות בתוך חודשיים, כאשר מתיחת העור מחזיקה עד שלוש שנים. במידת הצורך, ניתן לחזור שוב על התהליך, לצורך תחזוקה ולמראה פנים מוצק, רענן וצעיר.
5
ומה באשר לתוצאות?
היתרון בשיטה של מתיחת פנים עם חוטים, הוא כי ניתן לטפל במספר אזורים בפנים במקביל ולמתוח את העור בכיוונים שונים, שבסופו של דבר יוצרים מראה טבעי וצעיר. במהלך השנים, כאשר אפקט ההרמה נחלש, ניתן להחדיר עוד חוטים, כדי לקבל את אפקט המתיחה מחדש.
6
מהם יתרונות השיטה?
מדובר בפעולה פשוטה, קצרה, יעילה, ללא כאב, ללא צלקות ועם תוצאות מידיות, אשר דומות מאוד לתוצאות ניתוח. התוצאה נראית באופן מידי, אך התוצאה הסופית מתקבלת לאחר 2-3 חודשים. בזמן זה, נבנית רקמה חדשה סביב החוטים. ההליך נעשה בהרדמה מקומית, אין צורך בהתאוששות, ניתן לחזור מידית לשגרה. הזרקת זוג חוטים אחד אורכת בסך הכל רבע שעה.
7
באיזה אזור של הפנים, הכי כדאי לבצע את ההליך?
הטיפול יעיל במיוחד במקומות שלא ניתן להזריק בהם חומר מילוי; למשל, בעזרת החוטים ניתן ליצור קו לסת מאוד ברור וצעיר. גם באזור הצוואר, מתחת לקו הלסת, לא ניתן להזריק חומר מילוי - ולכן החוט מהווה פתרון אידאלי, על פני ניתוח. השיטה של מתיחת פנים עם חוטים מתאימה לכל אזורי הפנים והגוף: קו לסת, צוואר, לחיים, אזור הפה, הגבות והעפעפיים, זרועות פנימיות, הרמת ישבן, ברכיים ואזורים נוספים בגוף.
8
למי מיועדת מתיחה עם חוטים?
לנשים וגברים כאחד בין הגילאים 30-80, המחפשים פתרון לקמטים ללא ניתוח. מתיחה עם חוטים מתאימה לבעלי עור רפוי ולא אלסטי, עור עם קמטים וקמטוטים, לא רק בפנים, אלא גם באזור הצוואר (סנטר רפוי), אזור הברכיים, הישבן והבטן.
9
אילו סיבוכים עלולים להיות?
תופעת הלוואי היחידה שעשויה לקרות, לעיתים, היא שטף דם בנקודת כניסת המחט, שנספג בתוך שבוע. החזרה לתפקוד היומיומי ולשגרה היא מידית. הסיבוך האפשרי הוא זיהום, אך זיהום איננו מתרחש, אם התהליך נעשה בתנאים הנכונים של סטריליזציה מתבקשת - כפפות וכדומה. מלבד זאת, חשוב כמובן לבצע את ההליך אצל מומחה שעבר הכשרה מתאימה ובעל ניסיון בתחום.

ד"ר לריסה ברק היא רופאה העוסקת ברפואה אסתטית:
http://www.doctors.co.il/dr-37713

סייעה בהכנת הכתבה: רון שגב פינקלמן, כתבת zap doctors.